• PROJEKTY EDUKACYJNE

• PROJEKT *POZNAJ POLSKĘ*

• WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ MINISTERSTWO EDUKACJI I NAUKI

"POZNAJ POLSKĘ" - KAZIMIERZ DOLNY

Dnia 30 maja 2022 r., uczniowie klas 4a i 4c wraz z wychowawczyniami p. Iwona Błońską, p. Małgorzata Fallach i p. Kornelią Bilendą, wybrali się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego w ramach programu „Poznaj Polskę". Miasto to przyciąga turystów nie tylko licznymi zabytkami, ale także przepięknym i malowniczym położeniem nad Wisłą. Plan wyjazdu był bardzo bogaty. Uczniowie zwiedzili m. in. Rynek, Górę Trzech Krzyży, ruiny Zamku oraz Basztę. Dzieje Kazimierza Dolnego nierozerwalnie związane są z Wisłą. Przespacerowaliśmy się więc nadwiślańskimi bulwarami, zobaczyliśmy stare kazimierskie spichlerze oraz wybraliśmy się w rejs po Wiśle, który trwał 60 minut. Ze statku mogliśmy podziwiać całe miasteczko i zamek w Janowcu. Dzięki przewodnikowi, uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawostek związanych z historią miasta i okolic. Wszędzie na terenie Kazimierza Dolnego można znaleźć interesujące i warte zobaczenia miejsca. Jednym z nich, niewątpliwie jest Muzeum Nadwiślańskie. Mogliśmy tam obejrzeć i zapoznać się m. in. z historią polskiego złotnictwa. Mimo, iż pogoda bywała humorzasta, wszystkim udzielił się specyficzny nastrój tego miasta, co sprawiło, że z entuzjazmem i zaciekawieniem zwiedzaliśmy to przepiękne miejsce. Do Milanówka wróciliśmy zmęczeni, ale w dobrych humorach!

Wychowawczynie: Iwona Błońska i Małgorzata Fallach

WĘDRÓWKA PRZEZ WIEKI

W ramach projektu „ Ministerstwa Edukacji i Nauki "Poznaj Polskę", zawitaliśmy do  Torunia - miasta Kopernika i korzennych pierników.

Uczniowie klas trzecich ostatni dzień nauki spędzili przemierzając bruki tego starego  miasta. Toruńską eskapadę rozpoczęliśmy od spaceru po nieboskłonie w planetarium. Następnie, wędrując wzdłuż  murów wkroczyliśmy w wiek XIII, próbowaliśmy stanąć pod Krzywą Wieżą. Cóż za zabawa! Na szlaku zawitaliśmy do domu, w którym mieszkał nasz najbardziej uznany astronom. Zaglądając do komnat  trudno  uwierzyć, że przenieśliśmy się do wieku XV. Na Starówce przytuliliśmy słynne żabki, pogłaskaliśmy psa Filusia. By tradycji stało się zadość, było pieczenie i degustacja pierników. Toruń, letnie słońce, radość  uczniów – wspaniałe zakończenie wspólnej trzyletniej szkolnej przygody.

W imieniu Pań uczących i współorganizujących naukę, które dzielnie towarzyszyły swoim uczniom relację z wycieczki zdała: Anna Wróbel.

"POZNAJ POLSKĘ" - POZNAŃ

Widok budynku Ratusza w PoznaniuZachęcamy do obejrzenia fotoreportażu z wyprawy do Poznania 18.10.2022 r.

WYCIECZKA DO POZNANIA pdf

"POZNAJ POLSKĘ" - SANDOMIERZ

Widok budynku Ratusza na Rynku sandomierskimTo kolejna wyprawa uczniów z klas 6-8, która odbyła się 21.10.2022 r. Tym razem odwiedziliśmy Sandomierz. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji.