• Zajęcia komputerowe

          • WYMAGANIE EDUKACYJNE KL.V SP

          • Na ocenę dopuszczającą wymaga się, aby uczeń:
            - znał regulamin pracowni komputerowej;
            - poprawnie zachowywał się w szkolnej pracowni komputerowej;
            - przestrzegał podstawowych zasad współżycia, również w świecie wirtualnym (znał podstawowe zasady etykiety);
            - znał urządzenia wchodzące w skład zestawu komputerowego;
            - poprawnie posługiwał się myszką i klawiaturą;
            - potrafił uruchomić płytę w napędzie CD-ROM;
            - potrafi utworzyć folder;
            - wiedział, co to jest i potrafi uruchomić edytor grafiki;
            - wykonywał proste rysunki w edytorze grafiki;
            - zapisywał informacje na dysku;
            - potrafił pisać krótkie teksty w edytorze tekstu;
            - potrafił przy pomocy nauczyciela wykonywać proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym;
            - potrafił przy pomocy nauczyciela wykonać prosty wykres;
            - potrafił wykonać prostą prezentację;
            - nauczyciela potrafił sterować żółwiem w trybie bezpośrednim (Logo);
            - korzystać w podstawowym zakresie z Edytora postaci Logomocji;
            - potrafił korzystać z  zasobów Internetu w stopniu podstawowym;
            - przy pomocy nauczyciela zakładał konto pocztowe
            - umiał odczytać znaczenie podstawowych emotikonów
            - przy pomocy nauczyciela potrafi posługiwać się podstawowymi opcjami Rejestratora Dźwięku i Audacity
            - przy pomocy nauczyciela potrafi posługiwać się podstawowymi opcjami programu Gimp, 
            - przy pomocy nauczyciela potrafił odczytywać proste skrypty zbudowane z bloczków (Scratch)

            Na ocenę dostateczną wymaga się, aby uczeń posiadał wiadomości i umiejętności obowiązujące na ocenę dopuszczającą oraz:
            - dobrze posługuje się myszką i klawiaturą;
            - zna urządzenia wchodzące w skład zestawu komputerowego i wiedział, do czego służą;
            - potrafił podzielić urządzenia na wejściowe i wyjściowe;
            - potrafił korzystać z informacji umieszczonych na płycie CD-ROM;
            - potrafił stworzyć folder i nadać mu nazwę;
            - potrafił wykonywać rysunki w edytorze grafiki;
            - potrafił pisać w edytorze tekstu;
            - wiedział jak napisać polski znak i wielką literę;
            - potrafił wykonywać proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym;
            - potrafił wykonać prosty wykres;
            - wykonał prezentację z wykorzystaniem wielu opcji programu;
            - potrafił sterować żółwiem w trybie bezpośrednim (Logo);
            - korzystał z zasobów Internetu;
            - korzystał Edytora postaci Logomocji;
            - potrafił korzystać z zasobów Internetu;
            - przy pomocy nauczyciela zakładał konto pocztowe
            - umiał odczytać znaczenie podstawowych emotikonów
            - potrafił posługiwać się podstawowymi opcjami Rejestratora Dźwięku i Audacity
            - potrafił posługiwać się podstawowymi opcjami programu Gimp, 
            - potrafił odczytywać proste skrypty zbudowane z bloczków (Scratch)
             
            Na ocenę dobrą wymaga się, aby uczeń posiadał wiadomości i umiejętności obowiązujące na ocenę dostateczną oraz:
            - przestrzega zasad współżycia, również w świecie wirtualnym;
            - znał różne urządzenia komputerowe i wiedział, do czego służą;
            - potrafił stworzyć folder w wyznaczonym miejscu na dysku;
            - potrafił przenosić i kopiować pliki oraz foldery;
            - wykonywał rysunki w edytorze grafiki i korzystał ze wszystkich jego narzędzi;
            - pisał teksty w edytorze tekstu i korzystał z  jego narzędzi;
            - potrafi wykonywać obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym;
            - potrafi wykonać wykres w arkuszu kalkulacyjnym;
            - potrafi wykonać prezentację;
            - potrafi zdefiniować procedurę bez parametru i z parametrem;
            - posługuje się programami multimedialnymi i edukacyjnymi
            - korzystał z zasobów Internetu;
            - korzystał Edytora postaci Logomocji;
            - potrafił korzystać z zasobów Internetu;
            - zakładał konto pocztowe
            - umiał odczytać znaczenie podstawowych emotikonów
            - potrafił posługiwać się Rejestratorem dźwięku i Audacity
            - potrafił posługiwać się programem Gimp
            - korzystać z zasobów programu Scratch

            Na ocenę bardzo dobrą wymaga się, aby uczeń posiadał wiadomości i umiejętności obowiązujące na ocenę dobrą oraz:
            - wykonywał wszystkie operacje na folderach i plikach;
            - wykonywał rysunki w edytorze grafiki i biegle posługiwał się jego narzędziami;
            - pisał teksty w edytorze tekstu i biegle posługiwał się jego narzędziami;
            - biegle potrafił tworzyć formuły i wykonywać obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym;
            - potrafił wykonać wykres w arkuszu kalkulacyjnym z wykorzystaniem opcji;
            - potrafił posługiwać się biegle Rejestratorem dźwięku i Audacity
            - potrafił biegle posługiwać się programem Gimp
            - potrafił założyć konto użytkownika na stronie internetowej programu Scratch
            - potrafił budować proste projekty w środowisku Scratch
             
            Na ocenę celującą wymaga się, aby uczeń posiadał wiadomości i umiejętności obowiązujące na ocenę bardzo dobrą oraz:
            Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania z lekcji i zadania dodatkowe. Jego wiadomości i umiejętności wykraczają poza te, które są zawarte w programie zajęć komputerowych. Jest aktywny na lekcjach i pomaga innym. Ćwiczenia na lekcji wykonuje bezbłędnie, także dodatkowe, trudniejsze zadania. Bierze udział w konkursach informatycznych, przechodząc w nich poza etap wstępny. Wykonuje dodatkowe prace informatyczne, takie jak pomoc innym uczniom oraz nauczycielom w wykorzystywaniu komputera na lekcjach.
             

            Opracowała Urszula Włodarczyk